Dyrekcja i Rada Artystyczna
fot. Magdalena Adamczewska
Piotr Baron
Dyrektor
Urodzony 5.01.1961 we Wrocławiu, zadebiutował już w 1977. W 1978 został wyróżniony, a w 1980 otrzymał drugą nagrodę na festiwalu Jazz nad Odrą. W 1984 zdobył Grand Prix na San Sebastian „Jazzaldia” w Hiszpanii. Tytuł magistra sztuki uzyskał w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. W ciągu czterdziestoletniej działalności muzycznej Piotr Baron współpracował z najwybitniejszymi artystami z Polski, Europy i USA. Od 1998 r. pracuje jako nauczyciel i wykładowca, aktualnie prowadzi zajęcia na Wydziale Jazzu Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Nysie. Prowadził otwarte wykłady jazzowe w USA, uczył na letnich warsztatach jazzowych w Pradze, we Lwowie i wielu miastach Polski. Od 1994 r. do 2011 r. prowadził swój autorski program w Polskim Radiu Wrocław, a od 2012 r. do 2020 w radioJAZZ.fm. Recenzent i publicysta (m.in. Jazz Forum, Wszystko co najważniejsze), autor kilkunastu publikacji naukowych.
Od grudnia 2015 r. do sierpnia 2018 r. pracował w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako doradca podsekretarza stanu i zastępca dyrektora departamentu. Od września 2018 r. powołany na dyrektora Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus.
Rada Artystyczna
fot. Juliusz Multarzyński
Prof. Antoni Wit
Dyrygent honorowy Filharmonii Krakowskiej. Kierował zespołami: Filharmonii Pomorskiej (1974-1977), Orkiestry i Chóru Polskiego Radia i TV w Krakowie (1977-1983), Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach (1983-2000), Orquesta Filarmónica de Gran Canaria (1987-1992). W latach 2002-2013 sprawował funkcję dyrektora naczelnego i artystycznego Filharmonii Narodowej w Warszawie. W latach 2013-2018 dyrektor artystyczny Orquesta Sinfónica de Navarra w Pampelunie.
Studiował dyrygenturę u Henryka Czyża w PWSM w Krakowie, ukończył również studia prawnicze na Uniwersytecie Jagiellońskim. Działalność zawodową rozpoczął jako asystent Witolda Rowickiego w Filharmonii Narodowej w Warszawie. Po otrzymaniu II nagrody w Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim im. Herberta von Karajana w Berlinie w 1971 roku został asystentem patrona konkursu.
Występował niemal we wszystkich ośrodkach muzycznych Europy, Azji, Australii i obu Ameryk.
Prof. Konstanty Andrzej Kulka
Urodził się 5 marca 1947 roku w Gdańsku. Naukę gry na skrzypcach rozpoczął w Podstawowej Szkole Muzycznej w Gdańsku pod kierunkiem Ludwika Gbiorczyka. Z pierwszym samodzielnym recitalem wystąpił w wieku 12 lat . Od czasów Liceum Muzycznego do końca studiów w Wyższej Szkole Muzycznej w Gdańsku pracował pod kierunkiem prof. Stefana Hermana. 26 marca 1971 roku uzyskał dyplom ukończenia studiów wyższych z wynikiem bardzo dobrym, z najwyższym wyróżnieniem.
W 1964 roku, będąc jeszcze uczniem Liceum Muzycznego, wziął udział w Międzynarodowym Konkursie im. Niccolò Paganiniego w Genui. Otrzymał tam dyplom z wyróżnieniem specjalnym. We wrześniu 1966 zajął pierwsze miejsce na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym Radiofonii Niemieckich w Monachium i od tej pory rozpoczęła się jego międzynarodowa kariera. Od 1967 roku do chwili obecnej wziął udział w ponad dwóch tysiącach koncertów symfonicznych i recitali na całym świecie (Europa, Azja, Japonia, Australia, Ameryka Północna i Południowa).
fot. Mikołaj Grynberg
fot. Wojciech Grzędziński
Dr Artur Szklener
Urodzony w 1972 roku w Krakowie, ukończył z wyróżnieniem studia muzykologiczne na Uniwersytecie Jagiellońskim. W latach 1994-1995 był stypendystą Exeter University w Wielkiej Brytanii, w latach 1994-1997 – programu Phare w Londynie, Pradze, Brnie i Krakowie. Studia ukończył w roku 1997 („Fantazja f-moll” Chopina w świetle współczesnych metod analitycznych), otrzymując dyplom z wyróżnieniem. W roku 2008 obronił rozprawę doktorską pod tytułem Idiom melodyki Chopina.
Od roku 2001 związany z Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina w Warszawie, początkowo jako pracownik merytoryczny, następnie koordynator programu naukowego, zaś od 2009 do 2012 roku jako zastępca dyrektora ds. nauki i wydawnictw. 1 maja 2012 roku objął w Instytucie stanowisko dyrektora.
Dr Miłosz Bembinow
Ur. 1978, kompozytor, dyrygent, pedagog, laureat konkursów kompozytorskich, stypendysta Rządu Bawarskiego oraz Ministra Kultury RP, odznaczony brązowym medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”. Adiunkt w Katedrze Kompozycji Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.
Dorobek twórczy Bembinowa obejmuje utwory kameralne, orkiestrowe i oratoryjne, jak też muzykę rozrywkową, filmową i teatralną. Jego kompozycje wykonywane były w większości krajów europejskich, krajach Ameryki Północnej i Południowej oraz w Azji. Muzyka Bembinowa doczekała się setek wykonań, licznych emisji w rozgłośniach radiowych i telewizyjnych, a także nagrań na ponad 40 płytach kompaktowych, spośród których kilka otrzymało nagrody Fryderyk, Złoty Orfeusz oraz osiągnęło status złotych i platynowych albumów.
fot. Karpati&Zarewicz
fot. Karpati&Zarewicz
Krzysztof Kur
Ukończył z wyróżnieniem studia na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu prof. Kazimierza Pustelaka (1996) oraz kierunek Organizacja i Zarządzanie w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie (1996). Jest absolwentem podyplomowych studiów w zakresie Administracji na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (2008).
Od listopada 2022 roku jest Kierownikiem Impresariatu i Pełnomocnikiem Dyrektora Polskiej Opery Królewskiej. Od września 2017 do stycznia 2023 pełnił funkcję Dyrektora Orkiestry Polskiego Radia w Warszawie (do maja 2019 – Polskiej Orkiestry Radiowej). Wcześniej – od listopada 2016 do sierpnia 2017 był Zastępcą Dyrektora Polskiej Orkiestry Radiowej. W latach 2005-2012 pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora Naczelnego Warszawskiej Opery Kameralnej, a w latach 2003-2005 był Pełnomocnikiem Dyrektora Warszawskiej Opery Kameralnej do spraw Ody do Europy – Sezonu Muzycznego Zjednoczonej Europy w WOK.