Mówią o nas

flecista Łukasz Długosz
Łukasz Długosz | Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego,
Warszawa | 19 grudnia  2020
fot. Piotr  Banasik

Serdecznie dziękuję za niezwykłą przyjemność, jaką miałem występując z Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus im. Jerzego Semkowa. Za każdym razem jestem pod Jej ogromnym wrażeniem. Orkiestrę cechuje niezwykła otwartość na nowy repertuar oraz młodzieńczy entuzjazm. Profesjonalizm i pasja młodych Muzyków stawia zespół na równi z najlepszymi polskimi orkiestrami. Znakomicie radzi sobie w wymagającym repertuarze, także tym współczesnym. Bez wątpienia znakomita opieka artystyczna i menadżerska przyczynia się do promocji kultury polskiej w kraju i za granicą oraz stanie się źródłem inspiracji do poszukiwania nowych wyzwań. Życzę kolejnych wspaniałych muzycznych uniesień i do zobaczenia.

Łukasz Długosz – flecista

Jestem dumny ze współpracy z Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus, z którą zagraliśmy w ciągu ostatnich dwóch sezonów koncerty fortepianowe Gershwina, Lutosławskiego i A-dur KV 488 Mozarta – wszystkie w Studio im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie. Przed nami w 2021 m.in. Beethoven oraz Koncert d-moll KV 466 Mozarta z maestro Maksymiukiem. Są takie miejsca, gdzie czuję się jak w domu: wspomniana właśnie Sinfonia Iuventus – uwielbiam ich za fantastyczną mieszankę młodości, entuzjazmu i profesjonalizmu, Filharmonia Łódzka, Filharmonia Zielonogórska z moim przyjacielem maestro Czesławem Grabowskim, orkiestra Warsaw Camerata z moim przyjacielem Pawłem Kos-Nowickim. Takie bliskie relacje międzyludzkie są, szczególnie w obecnej sytuacji, bezcenne!

Paweł Kowalski – pianista

Paweł Kowalski | Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego,
Warszawa | 10 października  2019
fot. Piotr Banasik
Maestro Tadeusz Strugała | Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego, Warszawa | 5 października 2019
fot. Piotr Banasik

Sinfonia Iuventus to wspaniała inicjatywa, która daje młodym muzykom szansę zdobywania doświadczenia w grze zespołowej, poznawania i poszerzania repertuaru, doskonalenia warsztatu muzycznego i prezentowania nabywanych umiejętności. Dzięki zmaterializowaniu się tego projektu, Polska znalazła się wśród krajów dbających o rozwój młodzieżowego wykonawstwa artystycznego. Kilkakrotnie miałem okazję, zawsze z satysfakcją, pracować z zespołem Sinfonii Iuventus, jak również oceniać wysoki poziom jej gry pod dyrekcją moich znakomitych kolegów. Cieszę się na ponowne spotkanie z młodzieżą, ich ambicjami, energią i radością uprawiania cudownej sztuki, jaką jest muzyka.

Tadeusz Strugała – dyrygent

To była dla nas wielka przyjemność.
Dziękujemy i gratulujemy wspaniałej młodzieży!

Aleksandra Kurzak i Roberto Alagna

Aleksandra Kurzak i Roberto Alagna | II Koncert charytatywny Wielcy Artyści Małym Pacjentom | 18 listopada 2019
Maestro Antoni Wit | Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego, Warszawa | 12 stycznia 2019
fot. Piotr Banasik

W minionym dziesięcioleciu miałem okazję kilkakrotnie dyrygować Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus. Za każdym razem mogłem się przekonać, że w Orkiestrze pracują znakomici muzycy. Chociaż jest w tym zespole stała rotacja – stosownie do założeń organizacyjnych i regulaminu – to niezmiennie pracują tam młodzi instrumentaliści reprezentujący niezwykle wysoki poziom profesjonalnego przygotowania. Nic dziwnego: są to najlepsi absolwenci naszych Akademii Muzycznych. W dodatku cechuje ich entuzjazm w podejściu do pracy i muzyki, co nie zawsze zdarza się w wypadku orkiestr profesjonalnych o dużym doświadczeniu zawodowym.

Antoni Wit – dyrygent

Głęboko wierzę, że młodzi artyści Sinfonii Iuventus pracują bardzo intensywnie i z zapałem, dążąc do spełnienia marzeń maestro Jerzego Semkowa – o świetnej rozwijającej się młodej orkiestrze mogącej być taką „wizytówką” Polski – także i w świecie.

Krzysztof Jakowicz – skrzypek

Krzysztof Jakowicz | Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego, Warszawa | 5 października 2019
fot. Piotr Banasik
Maestra Agnieszka Duczmal | Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego, Warszawa | 10 maja 2019
fot. Piotr Banasik

To wyjątkowa orkiestra, gdyż składa się z młodych, pełnych zapału młodych muzyków. Podczas intensywnych prób do IV Symfonii Gustawa Mahlera doświadczyłam niesamowitej więzi z nieznanymi mi ludźmi. Łączy ich muzyczny entuzjazm i chęć zbudowania jedności, która jest tak istotna w grze zespołowej. Chłonęli każdą najdrobniejszą uwagę, wsłuchiwali się we wszystkie niuanse, o których mówiliśmy i pracowali z niesamowitą intensywnością, poddawali się z oddaniem wszelkim sugestiom dyrygenckim, starając się realizować je z największą pieczołowitością, zaczarowani muzyką i chęcią osiągnięcia najwyższej jakości. To młody zespół i mogę im tylko pogratulować entuzjazmu, radości i dociekliwości, a w efekcie osiąganych artystycznych efektów.

Agnieszka Duczmal – dyrygent

Cieszę się, że miałem okazję współpracować ze wspaniałą orkiestrą Sinfonia Iuventus w utworze Siedem Ostatnich Słów Chrystusa na Krzyżu Josepha Haydna. Wykonanie orkiestry było wyjątkowe a ja byłem zachwycony, mogąc dyrygować tym wybitnym utworem w Kościele Świętego Krzyża w Warszawie.

Paul Esswood – dyrygent

Maestro Paul Eswood | Kościół św. Krzyża. Warszawa | 17 kwietnia 2019
fot. Piotr Banasik