Z ziemi włoskiej do polskiej | PRZEŁOŻONY!

KONCERT PRZEŁOŻONY

W związku z zaleceniami Głównego Inspektoratu Sanitarnego odnośnie zagrożenia epidemiologicznego związanego z  zachorowaniem na COVID-19 (zapaleniem płuc spowodowanym nowym koronawirusem SARS-CoV-2) oraz informacjami Ministerstwa Spraw Zagranicznych o 11 gminach objętych kwarantanną przez władze włoskie ze względu na występowanie koronawirusa, zachowując szczególne środki ostrożności i dbając o bezpieczeństwo pracowników i publiczności, podjęliśmy decyzję o odwołaniu koncertu z udziałem naszych gości z Włoch pt.  „Z ziemi włoskiej do polskiej” zaplanowanego na 14 marca 2020 roku w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie.
Z uwagi na dynamiczną sytuację, której skutków nie możemy przewidzieć musimy działać zgodnie z najwyższymi standardami bezpieczeństwa.
Wstrzymujemy wszystkie nasze działania związane z organizacją tego koncertu.

Mamy nadzieję zorganizować go ponownie w innym terminie.

14 marca 2020, godz. 19.00
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, Warszawa

Wykonawcy:
Maurizio Baglini | fortepian
Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus im. Jerzego Semkowa
Massimiliano Caldi | dyrygent

Program:
Giorgio Battistelli – Sciliar
Nino Rota – Concerto soirée na fortepian i orkiestrę
Gioacchino Rossini – Uwertura do opery Wilhelm Tell
Giacomo Puccini – Intermezzo z opery Manon Lescaut
Vincenzo Bellini – Uwertura do opery Norma
Ruggero Leoncavallo – Intermezzo z opery Pajace
Giuseppe Verdi – Uwertura do opery Moc przeznaczenia

Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus im. Jerzego Semkowa zaprasza na koncert poświęcony muzycznemu dziedzictwu kulturowemu Włoch, w którego programie znajdzie się obszerny wybór kompozycji mistrzów muzyki włoskiej, tej znanej i mniej (zwłaszcza poza Italią) znanej. Włoski będzie również ceniony w swojej ojczyźnie, podziwiany w całej Europie i poza nią, doskonale znany też warszawskiej publiczności dyrygent Massimiliano Caldi. W repertuarze, obok „przeboju”, jakim jest uwertura do Wilhelma Tella Rossiniego zabrzmią też inne, niezwykle piękne kompozycje pochodzące z najwybitniejszych oper: uwertury do Normy mistrza epoki belcanta, Vincenza Belliniego, do Mocy przeznaczenia Giuseppe Verdiego oraz intermezza z oper Manon Lescaut Giacomo Pucciniego i Pajaców Ruggera Leoncavalla. Atrakcyjny program dopełni Concerto soirée, którego autor, Nino Rota pamiętany jest przede wszystkim jako „kompozytor Felliniego” (jest też twórcą niezapomnianej ścieżki dźwiękowej do Ojca chrzestnego Coppoli oraz filmów Viscontiego, Zefirellego i in.). Rota był muzykiem o doskonałym „klasycznym” wykształceniu kompozytorskim, podziwianym od wczesnej młodości – sam wręcz ubolewał, że sławę zawdzięcza bardziej filmom, niż swym dziełom koncertowym. Błyskotliwy utwór na fortepian i orkiestrę przypomni to właśnie, mniej znane oblicze włoskiego mistrza – podziwiano w nim wirtuozerię oraz wdzięk i dowcip porównywany do dzieł Prokofiewa. Usłyszymy go w wykonaniu Maurizia Bagliniego, który bardzo pozytywnie zwrócił uwagę publiczności XIII Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego w 1995 i choć nie został wówczas laureatem, to późniejsza kariera potwierdziła jego wielki talent. Zwyciężył niebawem w World Music Piano Master w Montecarlo i rozpoczął aktywną działalność koncertową na najważniejszych estradach całego globu. Jest też cenionym pedagogiem, od lat z powodzeniem kieruje Amiata Piano Festival w swej rodzinnej Toskanii. Prominentny włoski kompozytor współczesny, Giorgio Battistelli, uczeń m.in. Stockhausena i Kagela, jest szczególnie ceniony jako twórca operowy. Tytuł jego symfonicznego dzieła Sciliar nawiązuje do imponującego masywu górskiego należącego do Alpe di Siusi w Południowym Tyrolu i do związanych z nim starych, ladyńskich legend. Twórca w autorskim komentarzu podkreśla, że nie jest to utwór programowy, czy ilustracyjny – „Sciliar to symboliczny pejzaż, w którym odbija się przyszłość, w którym wsłuchujemy się w najgłębsze uczucia. Te uczucia przemijają niczym spadające gwiazdy w lipcową noc, jak płacz nieba, które nie może ich utrzymać…” [Piotr Maculewicz]

Sinfonia Iuventus zastrzega możliwość zmiany programu i wykonawców.