Pierwszym w tym sezonie występem w siedzibie Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych nr 1 „Nowa Miodowa” Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus im. Jerzego Semkowa podkreśla swe zaangażowanie w promowanie i wspieranie młodych muzyków, zgodnie z ideą swego pomysłodawcy i patrona. Koncert poprowadzi dyrektor naszej Orkiestry, Wojciech Rodek. Soliści wieczoru szczycą się wieloma osiągnięciami w konkursach krajowych i międzynarodowych, aktywnie koncertują, są także laureatami stypendiów wspierających ich talenty.
Rodzinę Mozartów łączyła przyjaźń z patrycjuszowskim rodem Haffnerów z Salzburga – Sigmund Haffner był burmistrzem tego miasta i wspierał podróże młodego Wolfganga. Po jego śmierci syn, także Sigmund, zamówił u Mozarta dwie serenady (pierwsza, KV 248b nosi miano „Haffnerowskiej”). Planując koncert w Burgtheater w marcu 1783 kompozytor postanowił przerobić drugą z nich na symfonię, eliminując kilka części oraz powiększając obsadę dętą. Część pierwsza dzieła zachwyca monumentalnym rozmachem, przywodząc na myśl uwertury anonsujące żywą akcję oper. Kojące, pełne rokokowego wdzięku Andante przynosi wytchnienie, a energia powraca w menuecie kłaniającym się dziedzictwu uwielbianego Haydna, by prawdziwie wybuchnąć w skrzącym się humorem finale – ów wyraźnie zdradza, że Mozarta wciąż rozpierały idee z kart niedawno ukończonego Uprowadzenia.
Niedługo przed drugą rocznicą śmierci Romualda Twardowskiego zabrzmi jego I Koncert fortepianowy skomponowany jeszcze w czasie studiów w Wilnie (1956), potem zaginiony, a po latach zrekonstruowany przez autora. W sześciu barwnych częściach tego neoklasycznego utworu odnaleźć można czytelne echa zainteresowania folklorem. Jego interpretator Michał Korzeń jest uczniem OSM II stopnia im. Zenona Brzewskiego w klasie fortepianu Joanny Ławrynowicz-Just oraz Adama Goździewskiego.
Neoklasyczne i błyskotliwe, wymagające biegłego opanowania wysokich rejestrów Concertino da camera Jacques’a Iberta (1935) na saksofon altowy to jedno z wielu dzieł, które zainspirował talent słynnego wirtuoza Sigurda Raschèra. Podczas naszego koncertu zabrzmi w wykonaniu Leny Maruchacz z OSM II st. im. Zenona Brzewskiego w klasie Pawła Gusnara.
II Koncert skrzypcowy d-moll Henryka Wieniawskiego ukończony i prawykonany w Petersburgu pod batutą Antona Rubinsteina w 1862 jeszcze osiem lat czekał na wydanie, wielokrotnie w tym czasie retuszowany. To zapewne ten długi okres poprzedzający edycję sprawił, że utwór za życia autora nie zyskał szerokiej popularności – ta przyszła z czasem, czyniąc go jednym z najpopularniejszych w polskim i światowym repertuarze wiolinistycznym. Solista otrzymuje okazję zarówno wirtuozowskiego popisu (zwłaszcza w „cygańskim” – wedle ówczesnej mody – finale), jak i ukazania sztuki lirycznej kantyleny i urody dźwięku (w lirycznych epizodach części I i połączonym z nim attaca zachwycającym Romansem). Podczas listopadowego wieczoru swe umiejętności pokaże w nim Małgorzata Błazik, która obecnie uczy się w klasie Agnieszki Cypryk w Państwowej Szkole Muzycznej II st. im. Józefa Elsnera.